Powodzenia na egzaminach!

2024-05-13 18:57:00
Egzaminy ósmoklasisty

Przypominamy, że w dniach 14-16 maja 2024 (wtorek, środa, czwartek) odbywać się będą egzaminy ósmoklasisty.

W związku z tym przypominamy, że zarządzeniem Dyrektora Szkoły w celu zapewnienia spokojnego przebiegu egzaminu zajęcia szkolne w tych dniach nie odbywają się. Szkoła zapewnia zajęcia opiekuńcze.

W poniedziałek 13 maja oraz piątek 17 maja zajęcia odbywają się normalnie.

Artur Kril
2024-05-07 00:00:00
Obiady w trakcie egzaminów ósmoklasistów.

Informujemy, iż w dniach 14-16 maja w szkole nie będzie obiadów, a nadpłaty za maj zostaną rozliczone w czerwcu.

2024-05-10 14:39:00
WYCIECZKA DO INSTYTUTU GEOFIZYKI POLSKIEJ AKADEMII NAUK - RELACJA NASZEJ UCZENNICY

Dnia 26-27 kwietnia 2024 r. odbył się obóz naukowy dla laureatów konkursu ,,Geofizyka? To proste!”, którego organizatorem był Instytut Geofizyki PAN. Z racji, że zostałam laureatką to wzięłam udział w wycieczce.

Pierwszego dnia obozu spotkaliśmy się na zbiórce w Instytucie w Warszawie. Odebraliśmy dyplomy i nagrody, zaprezentowano zwycięskie filmy, zostały omówione sprawy organizacyjne. Następnie przeszliśmy do wykładu o sejsmologii, który prowadził dr hab. Grzegorz Lizurek ,, Dlaczego ziemia się trzęsie?”. Był naprawdę ciekawy i trwał ok. 1,5 godz. Bardzo mi się podobał. Potem zjedliśmy obiad i zagraliśmy w polarne koło fortuny. Odpowiadaliśmy na różne pytania. Od biologii po geologię i geografię. Ciężkie były! Następnie oglądaliśmy filmy z polskiej stacji polarnej ,,Hornsund”.Udało mi się obejrzeć tylko jeden filmik o zwierzętach, ponieważ musieliśmy się spieszyć z powodu napiętego grafiku. Za to był naprawdę interesujący, bo o gatunkach zamieszkujących Spitsbergen.

Gdy skończyliśmy, pojechaliśmy do PAN Muzeum Ziemi. Zwiedziliśmy wystawę o zjawiskach przyrodniczych ,,Piękne i bestie”. Można było tam zobaczyć minerały sprzed milionów lat, lub jak one wyglądają pod mikroskopem. Bardzo mi się to podobało. Z racji, że mieliśmy rezerwę czasu, to poszliśmy zwiedzić wystawę o słoniach i innych zwierzętach prehistorycznych. Były ogromne! Potem zakwaterowaliśmy się w hotelu w Świdrze. Jak skończyliśmy się rozpakowywać to pojechaliśmy do obserwatorium na grilla. Jednak zanim przeszliśmy do jedzenia to trzeba było rozpalić grilla. Więc żeby nam się nie nudziło to pani Agata Gożdzik, która była naszym opiekunem, zorganizowała nam podchody. Były świetne! Po skończeniu spędziliśmy na grillu ok. 2 godziny.  Po przyjechaniu do hotelu przebraliśmy się i poszliśmy na basen. Większość z nas traktowała to jako główną atrakcję!

Drugiego dnia spotkaliśmy się na śniadaniu w hotelu. Zjedliśmy je i spakowaliśmy się do wyjazdu. Następnie udaliśmy się ponownie do obserwatorium. Mieliśmy tam zajęcia na temat meteorologii i zwiedzaliśmy budynek, po którym oprowadzał nas sam kierownik obserwatorium dr Marek Kubicki. Było to naprawdę ciekawe! Obserwowaliśmy również urządzenia pomiarowe, których było dużo.

Potem zwiedzaliśmy wystawę polarną pod opieką dr Jerzego Giżejewskiego. Widzieliśmy tam przyrządy pomiarowe służące do badań Arktyki, jak i sprzęt codziennego użytku. Nie wiedziałam, że życie na Arktyce wymaga tyle sprzętu. Gdy skończyliśmy, pojechaliśmy nad rzekę Świder i wykonaliśmy profil morfologiczny doliny. Nie powiem, że to łatwe, bo nie jest. Obserwowaliśmy też prędkość wiatru i poruszanie się zmarszczek. Bardzo ciekawie opowiadał nam pan Jerzy. Następnie zjedliśmy obiad w obserwatorium. Po tym wyruszyliśmy do Warszawy, gdzie niestety zakończyła się wycieczka.

Bardzo mi się tam podobało i trochę szybko mi ten czas minął. Dużo ciekawych rzeczy się tam dowiedziałam i chciałabym pojechać na kolejną tego typu wycieczkę. Mam nadzieję, że będę miała szansę pojechać tam jeszcze raz.

Info i foto: Izabela Kościelna, klasa VII

LINK DO FOTORELACJI

Zobaczcie także informację na stronach Instytutu

2024-05-13 00:00:00
Uwaga Ósmoklasiści!

10 maja 2024 roku o godzinie 17.00 firma Vulcan organizuje pierwszą część bezpłatnego webinarium w ramach cyklu Akcja Rekrutacja 2024. W trakcie spotkania dowiecie się, jak korzystać z systemu elektronicznej rekrutacji - jak przeglądać oferty szkół, założyć konto i złożyć wniosek do szkół średnich. Poznacie także zasady i harmonogram rekrutacji na 2024 rok.
Link do transmisji pojawi się na stronie NABÓR ELEKTRONICZNY DO SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych rozpocznie się od 16 maja 2024 r.
NIE MUSICIE ZAKŁADAĆ KONT - TYM ZAJĘŁA SIĘ SZKOŁA ;)

2024-05-06 10:17:00
WIWAT MAJ! 3 MAJ!
3 maja  mija 233 rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja Rzeczypospolitej Obojga Narodów.

„Konstytucja 3 maja 1791 roku była pierwszą w Europie i drugą na świecie (po konstytucji Stanów Zjednoczonych) nowoczesną, spisaną konstytucją. Jej kształt był wzorowany na aktach ustrojowych Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Bardzo widoczny w niej był wpływ myśli oświeceniowej.
"Ustawa Rządowa", czyli Konstytucja 3 maja 1791 roku wprowadziła w Rzeczypospolitej ustrój monarchii konstytucyjnej.
Pomimo krótkiego okresu obowiązywania, Konstytucja 3 maja przeszła do historii Polski jako jeden z najważniejszych aktów prawnych w jej dziejach. Konstytucja 3 maja była w owych czasach wzorem nowoczesnej, postępowej myśli politycznej i inspiracją dla zwolenników przemian demokratycznych w całej Europie. Pamięć o Konstytucji 3 maja była kultywowana w okresie zaborów jako symbol dążenia do niepodległości i sprawiedliwego ustroju społecznego.
Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja 1791 roku do dziś jest obchodzona jako jedno z najważniejszych świąt państwowych.”

Z tej okazji przed "długim weekendem majowym" cała społeczność szkolna została zaproszona na uroczysty apel, który uczniowie klasy IV przygotowali pod opieką p. Anny Wolny.

Na zakończenie uroczystości klasa VI zatańczyła poloneza, którego przygotowała pod okiem wychowawcy p. Małgorzaty Drozd.

Obecnością zaszczycili nas Pan Robert Relich - Burmistrz Nowogrodźca oraz Pan Dyrektor - Krzysztof Kaczmarek.
W związku ze zbliżającą się zmianą na stanowisku Burmistrza Nowogrodźca - Pani Dyrektor podziękowała Panu Robertowi Relichowi za współpracę i życzliwość okazywaną naszej szkole oraz zapewniła, że zawsze jest u nas mile widzianym gościem.